Midagi väga kurjakuulutavat sel hommikul ei toimunud. Tavaline päev, polnud isegi mitte kõige
kiirem päev, aga töötajaid oli järjekordselt vähevõitu. Viimasel ajal pole
mingi ime, et peadirektor meiega koos laudu koristab. Ilmselt järjekordne viis
palgaraha kokku hoida. Mul oli tavapärase jookide lauda viimise ja baari ala
asemel ainult 2 sektsiooni, mis oli tavapärasele ringi jooksmisele väga mõnus
vaheldus. Tavaliselt ongi nii, et 2 sektsiooni
ühele teenindajale ning probleeme pole. No terrass on muidugi viimasel
ajal pea alati mehitamata, mis tähendab seda, et enda laudadele lisaks peab
igaüks jooksvalt aitama õueala teenindada. Tavaliselt pole see probleemiks, aga
vahepeal meeldib meie toredatele ülemustele eksperimenteerida sellega, et kui
palju meid pigistada annab. Ja nüüd, kui kõige kiirem periood ehk jõulud ja
uus-aasta on möödas, on vaja ju jälle kõvasti eelarvet koomale tõmmata ja
minimaalselt inimesi tööle panna. Ühesõnaga, kogu tänane draama algas sellest,
et järjekordselt oli tööl liiga vähe inimesi. Kõik jooksid ringi ja vandusid
ning igaüks oli selle viimase piiri peal, et kellelegi käratada. Peadirektor jooksis
eesrindel. Üks hetk märkasin köögis mingit jama. Haarasin esimese ette juhtuva
laua pealt paar musta nõud ja tormasin umbsesse kööki ja ennäe. Mari-Ly ja
peadirektor jagelevad keset kõige liiklusrohkemat ala. Viskasin oma nõud
kraanikaussi ja läksin uurima, et mis värk on. Peadirektori terav pilk ja
žestid viitasid kohe sellele, et mind ta seal näha ei taha, aga sellegipoolest
üritasin oma nina vahele toppida. Vastuseks sain, et kao minema ja see pole
sinu asi. Mine tagasi tööle. Natuke tõrkusin ja üritasin talle selgeks teha, et
natuke ikka on küll minu asi, sest koos me siia tulime ja koos läheme ka.
Lõpuks, vastu tahtmist läksin jälle tööle. See ei tähendanud seda, et ma kogu
olukorrast head ülevaadet ei saanud. Nad ju vaidlesid keset kööki ning kõik teenindajad
ja kokad kuulasid kõrv kikkis. Mingi hetk märkasin, et Mari-Ly kõnnib tagasi
restorani poole ja tahtsin juba küsida, mis täpsemalt juhtus, kuid enne kostus
kõrvu peadirektori tõre hääl: „TULE TAGASI. SA EI KÕNNI MU JUUREST ÄRA.“ Ja
tagasi Mari-Ly läkski.
Selgituseks
niipalju, et rahulolematus algas juba nädalaid tagasi, kui tekkis selline
tunne, et meid julmalt ära kasutatakse. Kui vaja, siis lastakse 10 tundi
järjest ilma puhkepausita töötada ja kui mitte, siis saadetakse pärast paari
tundi koju. Eriti teravaks muutusid asjad aga pärast seda, kui endine toidu ja
joogi mänedžer lahkus ja, Bronwyn, meie "armastatud" peadirektor graafikute
tegemise enda peale võttis. Paar päeva tagasi oli graafiku lõpuajaks märgitud
12.30, kuid jäime 12.45ni, sest ma toimetasin kohale ühte tellimust ja teised
ootasid minu järgi, sest meil oli töölt koju saamiseks vaid üks auto. Lõppes
olukord sellega, et järgneval päeval pidime selle tõttu lõpetama 12.15 ja
põhjuseks otseloomulikult see, et eelarves pole raha, et meie kauemaks jäämisi
kinni maksta. Selge. Järgmisel päeval ehk siis sellel hommikul, kui intsident
toimus, pidime kõik peale ühe kolleegi töötama kella 12.30ni ja see õnnetu ainult
10.30ni. Vaevalt mõtekas tööle tulla kaheks ja pooleks tunniks :S. Ühesõnaga,
tüdruk andis oma arvamuse teada ka ülemustele, et kaheks ja pooleks tunniks ta järgmine
kord enam üles ei ärka ja see parem olgu mingi eksitus. Minagi olen olnud vahel märgitud tööle kaheks ja pooleks tunniks, aga iga kord
lõpetanud nagu teised. Lihtsalt peadirektor on selline, kes käsib kõik
lahkumise ajad üles märkida ja mitte keegi ei tohi kauemaks tööle jääda. Noh,
lõpuks tehti siis nii, et tüdruk võis tööle jääda kella 12ni ja kõikide teiste
töötajate lõpuaega muudeti pool tundi varasemaks. Tore, tavaliselt lõpetame
12.30 või 12.45 ja vahel harva isegi peale 13.00, sest peale hommikusööki on
nii palju teha, et lihtsalt ei jõua varem ja nüüd keegi otsustab, et kõik peab
12.00 valmis olema.
Kõik need jamad
tööl ja hostelis olid elu nii pingeliseks muutnud, et täna lõpuks lasi Mari-Ly nad kõik välja. Vaidlesid nad peadirektoriga just nende samade asjade üle, et
pole normaalne graafikuid muuta 5 minutilise etteteatamisega ja nii vähe
inimesi tööle kutsuda, et isegi Chuck Norris ei saaks kõigega hakkama. Lisaks
sellele veel, et Mari-Lyle oli tol hommikul antud 2 sektsiooni ja jookide lauda
viimine, millest viimane on ise juba paras üheinimese töö. Tavaliselt juhtub
nii, et jookide valmistajal on nii kiire oma toimetamistega ja jookide lauda
viia peab võtma vastu kõik tellimused. No ja lõpetuseks anti Mari-Lyle
koristada veel ka terrass. Teeks väikse arvutuse. Terrass on 10 lauda,
sektsioonid 3 ja 4 on umbes 13-14 lauda, mis teeb kokku 23-24 lauda ja siis
peab tegutsema veel baaris, kus mõnikord tuleb järjest niipalju tellimusi, et
15 minutit ei saa lahkuda. Kogu olukorra võtab hästi kokku üks TripAdvisori
kommentaar, kus klient kirjeldas olukorda pea perfektselt. „Rumal hommikusöögi
korraldus. Liiga väike ala ja mõned inimesed soovitasid teha reserveeringu, mis
põhjustas isegi suurema kaose ja selle, et teenindajad jooksid ringi nagu peata
kanad.“
Mari-Ly vaidlus päädis
sellega, et peadirektor tegi talle selgeks, et pole meie asi siin mõelda ja
vaielda ülemuste koostatud tunniplaani ega millegi muu üle. Meid on siia
palgatud selleks, et me tuleks ette määratud tundidel, töötaks nagu loomad ja
pärast läheks koju tagasi ning ei tekitaks mingit draamat hotelli korralduste
suhtes. Pärast intsidenti tuli Bronwyn ka minu juurde ja ütles, et hostelisse
tagasi jõudes peame minema rääkima Dave’ga. Selgus, et hotell maksab palju raha
selle eest, et agentuur kõik asjad korda ajaks ning hotell ei taha meie
probleemidega mingit tegemist teha. Ja siis lõpetuseks tuleb keegi hotelli
töötajatest ja ütleb sulle, et sa peab koguaeg naeratama. Fuck off!!
Hostelisse tagasi
jõudes oli Dave retseptsioonis juba ootamas. Jutt oli pikk, aga üllatavalt sõbralik.
Üritas meid veenda sinna jääma. Muidugi tahab, et me jääks. Tootsime talle
selle paari kuuga kena kopika nende pikkade tööpäevadega. Kõigepealt ta uuris,
et mis siis täpselt juhtus ja üritas seletada, et hotellides töötamisega ongi
nii, et graafikud muutuvad koguaeg jne. Sealt liikus teema edasi selle juurde,
et tihtipeale pole see isegi meie süü, et peame kauemaks jääma, sest autosid
pole piisavalt. Selle jutu peale kostis ta vaid seda, et me ise peaksime siis
rohkem autosid küsima ja tema arust on see iseenesest mõistetav ning selgusetu
on see, et miks me ise autosid paremini ei majanda. Ei öelnud, aga mõtlesin, et selle
eest me neile ju automaksu maksamegi,
et me ise ei peaks neid organiseerima, sest me tihtipeale ei teagi, mida graafikutes
muudetud on. Ja see ka, et kui keegi auto kindlustuse puudumise tõttu sõita ei
taha, siis peaks igaüks endale ise lisaks kindlustuse tegema. Ega see jutt
kuhugi väga välja ei viinud ja otsustasime, et jääme erinevatele arvamustele.
Nagu siin juba tavaks saanud, siis lõpuks kui neid ebameeldivaid punkte juba
liiga palju kogunes mainis Dave, et kui midagi ei meeldi, siis võite iga kell 7
päeva teavituse sisse anda. Kuna olime seda juba eelnevalt arutanud, siis
pikalt ei mõelnud ja tegime asja kohe seal samas ära. Ise seest põledes. Rõõmust muidugi. Enne kui kohale jõudis, et nädala pärast pole meil ei tööd ega
elukohta. :D
Viimane nädal
tööl oli lust ja lillepidu. Iga päeva võtsime ülivabalt. Millegi üle stressata
polnud mõtet ning isegi kokkade nöökimistest vaatasime mööda. Ainuke vahe oli
selles, et kõik meie otsesed ülemused tahtsid, et me ikka jääksime. Igapäev
keegi küsis, et milline on meie jäämise tõenäosus ja igakord, kui mõte Bronwyni
ja hosteli peale triivis, siis tuli vastuseks kiirelt üks suur ümmargune null.
Enne hostelist
lahkumist tegime veel viimased reisid lähiümbruses, et toredate sõpsidega koos
aega veeta. Üks õhtu otsustasime kambaga minna lähedal asuvasse salaranda.
Salarand seetõttu, et niisama lihtsalt sinna autodega ligi ei saa ning
pargivalvureid öösel oodata pole. Kõik võtsid kaasa magamiskoti ja natsa süüa
ning magasime lageda taeva all kookonites taustaks ainult kuu- ja küünlavalgus.
Enne päikeseloojangut vaatasime kaljunuki pealt delfiine mööda ujumas ja tegime hunniku austraaliapäraseid burgereid.
Muuhulgas oli jõudnud Mari-Ly ka endale uue kaamera vahepeal soetada ja sellest õhtust ongi esimesed pildid uue beebiga tehtud.
Pärast seda käisime
Kendyli ja Stepheniga paar korda Simmo’s jäätisetehases, et veel viimased
korrad seda suuepärast kohalikku maiust maitsta. Neid erinevaid maitseid on kümneid,
aga lemmikuks on siiski vanaema õunakoogimaitseline. Kui keegi siia kanti
satub, siis soovitan seda jäätist soojalt. Lihtsalt ülihea!
Kuigi me tööl
saime viimase nädala vabalt võtta, siis tegelikult oli meil parajalt pingeid
ka, sest ellu oli viimata meie suur masterplan – osta omale väike buss, kus
sees siis elama saaks hakata. Iga päev vaatasime erinevaid autosid ja sättisime
neid paremuse järjekorda, et neid järjest vaatams käia ja esimene sobiv ära
võtta. Kuna siin läheduses midagi head pakkumisel polnud, siis võtsime nõuks
Perthi sõita. Meie auto ostmine pidi teoks saama täpselt kahe päeva jooksul,
mis isegi meie eelnevatele kogemustele tagasi vaadates tundub võimatu
missioonina. Olime kindlad, et midagi saame ikka, aga ei tahtnud valet otsust
teha ja kohe järgmine päev ära lagunenud masina otsas istuda. Reis Perthi sai
selle võrra lihtsam, et ühed toredad hostelikaaslased Harri ja Jade laenasid
meile oma bussi, milles saime ka öö veeta. Eelarve kukkus 200 taala pealt 60
taala peale. Thänksss. Reis hakkas pihta varahommikul, sest esimene vaatamine oli
kokku lepitud juba 11ks. Kohale jõudsime väikse hilinemisega, aga prantsuse tüüp
oli rõõmus ja valmis meile oma auto maha parseldama. Väitis, et müüb autot vaid
selleks, et plaanib backpackeri eluga hüvasti jätta ning Austraaliasse elama
jääda. Kuna neid jutte siin väga uskuda ei tasu, siis lasin kõrvust mööda ning
kiire vaatluse ja sõidu tulemusena otsustasime pakkumist mitte teha. Masin nägi
seest üsna väsinud välja ning küsimuse peale, et mis seal kapoti all kolksub,
tuli üsnagi tavapärane vastus: „Ei tea“. Üritas ta muidugi müüa voodit, telekat
ja kappe, mille ta sinna sisse oli paigutanud, aga need saaks 100 taala eest
kuskilt kasutatud asjade poest. Viisakalt ütlesime, et jätame meelde ja vaatame
teised tänaseks päevaks broneeritud autod ka üle ja võitja selgub õhtuks.
Kuna meil teise
auto vaatamiseni oli natuke aega, siis tegime kiire eine. Täitsime oma laenatud
masinat natukese õliga, mida mööda linna taga ajasime, sest nagu poolel teel
siia selgus, siis mootor kuskilt otsast lekib ning õlituli hakkas reisi jooksul
korduvalt põlema. Muidu masin sõitis ja töötas väga hästi, aga endamisi
mõtlesin, et oma kodule ei tahaks küll igapäevaselt õli juurde valada ning
auto ostu ees tekkis kerge hirm. Mõelda vaid, kui panustame autole meie raskelt
teenitud kahe kuu raha ja viimane siis otsustab sussid püsti visata. Öäkkkk.
Positiivsust paluuuun!
Järgmine auto,
mida otsustasime vaadata oli kaugelt üle meie eelarve ning aja leppisin kokku
vaid seetõttu, et näha milline kallim masin välja näeb. Piltide pealt tundus
mingi vana rendika moodi, aga kirjeldus ja pildid olid üsnagi segadust/küsimusi
tekitavad. Seega võtsime nõuks asi ise üle vaadata ja loodetavasti ka proovisõit
teha. Kohale jõudes selgus, et tegemist päris suure müügiplatsiga ja meie poolt
vaadatud masin ei sobinud nende autode nimistusse mitte üldse. Kõik teised
autod ümber läikisid kui uued ja olid enamast tavalised sõiduautod või 4x4
kastikad. Meie vaadatav buss paistis juba kaugelt silma. Kohe otsisime üles
meie kontakti Steve ja marssisime auto juurde. Väliselt oli auto tip top. Ees
kängururauad, värv korralik ja vaid mõni üksik roosteplekike akna tihendi
juures. Seest ülipuhas ja nägi täiega korralik välja. Istmed puhtad ning
salongis vaatas vastu cd makk ning rekkameeste raadio. Mitte eriti oluline
aspekt, aga ülimalt cool. :D Tegemist siis Toyota HIACE Commuteriga, mis
normaalses olekus peaks olema 11-kohaline buss seega ruumi kui palju. Eluruumis
hakkasid kohe silma külmkapp, kraanikauss, paar nõusid täis kappi ning parajalt
suur diivanvoodi. Seinal ilutses laadimiskontroller ning külmiku all kapis juhtmerägastik
kahe akuga, mille külge oli ühendatud inverter. Üks juhtmepaar jooksis ka ette
istmete alla ning kõigi eelduste kohaselt on seal kolmas aku, mille pealt
starter ja muu jama töötab. Katusel paistis ka kaks päiksepaneeli, millest
Steveil aimugi polnud. JA MASINAL OLI TÖÖTAV KONDITSIONEER (mida Harry ja Jade'i bussis kohe mitte polnud)! Esialgu nähtust piisas
ning aeg oli masinat sõitmas näha. Kuna ta oli pargitud kolme teise auto taha,
siis polnud Steve väga õnnelik seda sealt välja kiskuma, sest ju ta tundis, et
me päris valmis seda ära ostma pole. Ega polnudki.
Sõit oli sujuv
ning eelnevalt proovituga ja meie GoWorkAbout masinatega võrreldes lausa
ülimõnus. Tagasi müügiplatsile jõudes nii muuseas küsisin hinnaalandust 6888$
pealt 6500$ peale ja tüüp vastas, et ikka peaks saama, millest ma olin natuke
üllatunud. Sellegipoolest oli see meie paika pandud 5000$ tunduvalt rohkem.
Samas, kui võrrelda seda 5000$ dollarit maksvat autot, mida hommikul vaatasime,
siis selle eest 1500$ rohkem maksta poleks üldse palju. Vahepeal olime
kindalaekast leidnud hunniku pabereid, mis tõendasid, et mootori hooldus õli ja
rihmade vahetuse ning veepumba näol oli tehtud umbes 1000 kilomeetrit tagasi.
Jeii. Kui me küsisime kõikide teiste kulude kohta nagu kindlustus, rego ja
omanikuvahetus, siis kutsus ta meid kohe oma kontorisse, et kõik numbrid meile
teatavaks teha. Minu peas keerles mõte, et paneks selle lõpliku numbri
paberile, vaataks talle natuke otsa ja siis mõtleks kas on palju või mitte.
Lõplik number oli vaid 6700$ + misiganes see kindlustus maksma läheb, sest
kolme kuu rego oli olemas ning omaniku vahetus oli vaid 200$. Päriselt nii ei
mõelnud, et vaid 6700$, sest Inglismaal olles olime mõelnud, et ostame mingi
kõige odavama bussi umbes 2000$ eest ja loodame parimat. Kui midagi juhtub,
siis saaks selle raha eest 3 samasugust osta. Kui see 6500$ maksev masin katki
peaks minema, siis oleksime omadega täitsa ummikus. Vahepeal olime müügiplatsi
mänedžeri käest teada saanud seda, et tüüp, kes selle auto siia tõi ehitas ta
kulla otsimise tarvis. Ta tavatses sellega minna paariks kolmeks päevaks
kõrbesse, et seal rikkusi taga ajada, aga kuna naine oli äsja südamerabanduse
saanud, siis see hobi enam päevakorda ei tulnud ja nüüd oli 4x4 masinat vaja.
Bussi oli andnud vahetuskaubana, et hinnaalandust saada. Seepärast see auto siia
ilmselt üldse ei sobinudki. Polnud nende poolt päris plaanipärane auto ja
väidetavalt jätsid vaid seetõttu, et mehaanikud ütlesid, et masin on väga heas
korras. Asi millest ma aru ei saa on see, et miks keegi seda veel ära ostnud
pole. Jah, hind on natuke üle selle mida oleks valmis maksma, aga kui vaadata
millega teised backpackerid siin ringi kärutavad ning palju nad selliste eest
maksavad, siis tundub lihtsalt kummaline. Pärast umbes nii tunni pikkust hinnalipikule
otsa vaatamist ja arutamist jõudsime järeldusele, et ilmselt tuleks siiski ära
osta. Küsisime veel garantii kohta, aga selle peale kostus, et nii vanadele nad
enda firma garantiid ei anna. Mõne aja pärast tuli meie juurde üks teine
töötaja kes oli avastanud, et mingit garantiid nad meile siiski pakkuda saaks.
Raha eest muidugi. Diil oli selline, et kahe aasta jooksul makstakse osa igast
remondist kinni, kui praegu 900$ välja käime. Töötab asi umbes nii,
et kui kütusepump katki läheb, siis garantiiga makstakse 1000$ ulatuses
remondikulusid. Üldiselt ma nendesse asjadesse väga ei usu, aga seekord tundus,
et võibolla peaks võtma. Garantii kestvus on 2 aastat ja kui auto kunagi maha
müüme, siis saame garantii uuele omanikule üle kanda. Alati saame öelda, et
garantii hind oli oluliselt suurem. Autole kutsuti juba jägmine päev järgi ja aga garantii üle
võime veel mõelda ning hommikul teada anda. Jäi veel vaid
paberimajandus korda ajada, pangast raha välja võtta ning terve öö mõelda meie ostu
mõtekuse üle.
Õhtul sõitsime
tagasi oma endisse kodukohta Joondalupi, et seal kinos Kääbiku viimane osa ära
vaadata ning seejärel vanasse heasse Burns Beachi sõita. Seal oli lootust üks
rahulik öö veeta, sest viimaste juttude järgi, erinevalt mõnest muust kohast,
võib seal ühe öö autos veeta. Öö möödus enamasti kenasti, kui üks varahommikune
külaline välja arvata. Mingi Joondalupi linna ametnik koputas 6 aeg uksele ja
teavitas, et võime siin kindlasti vaid ühe öö veeta. Üritasime talle teada
anda, et teame sellest reeglist ning olemegi siin alles esimest ööd. Ta ei
tahtnud sellest aru saada ning oli veendunud, et oleme siin kauem paigal olnud.
Vahet pole. Sama tarkade ja unistena ronisime voodisse tagasi ning magasime
edasi. Järgnev päev oli kiire-kiire, sest hommikul pidime jõudma panka. Seejärel
lühike poodide külastus, et oma järele jäänud säästud laiaks lüüa ning siis
juba auto üleandmisele. Kuna meie sakslastest sõbrad olid ka endiselt
siinkandis, siis plaanisime nendega ka KFCs ühe hiiglasliku õhtusöögi võtta.
Seda peale auto kätte saamist muidugi. Päev möödus ülikiirelt ning hiljaks
jäime isegi auto üleandmisele. Ikka polnud päris kindlad, kas teeme õige otsuse,
aga tunne oli hea. Ja kui auto kätte saime, siis veel parem. Ilmselt mitte
Mari-Lyl, sest tema oli see, kes meie uue beebi tagasi pidi sõidutama. Umbes 250
kilomeetrit. Garantii otsustasime ka võtta, sest kui teistpidi arvutada, siis
kuu kohta teeb see vaevalt 40 taala. Vähemalt on mingi kindlus, et kui nüüd
midagi peaks juhtuma, siis loodetavasti ei pea ise kohe hakkama raha auto alla
matma.
Saksa poistega
oli jällegi väga tore ja meie uus auto valmistas neis ilget kadedust ja
igatsust nende enda bussi järele. Arvestades sellega, et nad magavad kahekesi
tavalises sedaanis, siis meie väike maja pidi neile paistma nagu villa. Sest olgem ausad, seest on meie uus kodu ikka väga vinge. Poistega tegime veel
plaane, et kunas ja kus me uuesti kokku saame ning naljatasime, et meid teades
vast järgmine nädal. Liiga palju kordi olime hüvasti jätnud ja paari nädala või
kuu pärast jälle koos õhtust söönud. Seekord tundus aga teistmoodi. Neil oli
jäänud siinkandis veel nädal ja kui auto vastu peab, siis järgmisel nädalal on
nad juba 1000 kilomeetrit põhjas. Meie põrutame oma uue koduga 300 kilomeetri kaugusele lõunasse. Kui kõhud
rämpstoidust punnis olid, siis jätsime pimeduse saabudes viiendat korda hüvasti
ning alustasime oma teed tagasi helesiniste randade maale.
Mari-Ly sai auto
juhtimisega hakkama väga kenasti, kui esimene sõit välja arvata. Noh, tähendab
hakkama sai ikka kenasti, aga see paanikahoog, mis teda valdas oli hirmutav. :D
Pole teda enne nii närvilisena näinud ning ei osanud seda oodatagi. Nägi see
välja umbes nii:
Tema mulle: „Mis ma nüüd teen? Mis käik sees on? Pane esimene kiirelt. Oot. Oot.
Miks auto ei liigu?“
Mina vastu: „Sa pead piduri ka lahti laskma.“
Mari-Ly: „Lasen ju.“
Mina: „Siduri ka.“
Tema: „Milline see sidur on?“
Saate pihta küll. Tagasi mõeldes on ikka ülinaljakas. :D
Poolel teel koju
kohtasime teeäärsel parkimisplatsil paarikest kelle auto edasi ei tahtnud sõita.
Poiss seisis lihtsalt auto kõrval samal ajal kui tüdruk telefoniga auto all
upitas. Mina, vana mehaanik, läksin kohe abi pakkuma ja vaatasin ka auto alla,
kõik kohad olid mingit vedelikku täis, ja pidin nentima, et ma ei tea autodest
ikka mitte midagi. Polnud nagu mootoriõli moodi, sest konsistents oli väga
vedel ja hele, aga kui näpu sisse pistsin, siis vedelik oli ikka täitsa õli moodi. Päris
täpselt aru ei saanud, kust see õli välja oli lekkinud, aga kui kuulsin, et
enne seisma jäämist mootor üle kuumenes, siis mingit head tagasisidet neile
anda ei osanud. Ma siiski üks neist, kes vaatab ja imetleb kuidas mootor
töötab, aga rohkemaks kui mõne mutri keeramine ma võimeline pole. Soovitasin
RAC kutsuda, sest tihtipeale oleme siin kuulnud mootor ülekuumenemisest ning
õlist igalpool ja üldiselt see selline viga pole, mille saaks nätsu ja MacGyveri
teibiga ära parandab. Kõige õnnetum aspekt kogu loo juures on see, et paarike
oli selle auto ostnud paar tundi tagasi Perthis ja nii kaugele, umbes 150km,
nad jõudsidki. Võimalik, et üks neist paljudest autodest millele meiegi silma
peale olime pannud. Valetasin. Kõige õnnetum asi on see, et nad maksid selle
eest sama palju kui meie ehk 6500$!!!! :S
Hommikul ärkasin
nii, et umbes tunnike läks aega enne kui meelde tuli, et eile omale auto
ostsime. Muidu poleks vist meeldegi tulnudki, kui Harri seda näha poleks tahtnud.
:D Kui hostelis auto jutuks tuli, siis teisedki kohe tulid uudistama. Masina
juurde jõudes keegi kohe mainis, et WTF just hommikul vaatasime seda ja mõtlesime,
et tahaks endalegi sellist. Keegi, isegi mitte meie, ei uskunud, et sellise
autoga tagasi tuleme. Ja et asi veel toredam oleks mainiks veel ära, mis me
kõik autost leidsime. Diivanvoodi all kambrites oli peidus elektrigrill,
gaasipliit (2 tükki, üks suur teine väike), 2 gaasiballooni(1.25kg ja 2.5kg),
veepaak elektripumbaga, suur telk(lisaks veel igasugu presenditükke ja muud
kola, mida pole jõudnud lahtigi võtta), elektridušš, 2 veekanistrit, hunnik
pikendusjuhtmeid, teine hunnik nööre ja köisi, LCD ekraan sisseehitatud DVD
mängijaga ja hunnik sööginõusid. Kindlasti midagi veel, mis esimese hooga
meeldegi ei tule. Alles paar nädalat tagasi ledsin järjekordse lüliti, mis meie
laelambid tööle paneb. Imeline auto. :D
Mõnel üksikul
päeval, kui me autot ei imetlenud, tegime ka midagi mõistlikku nagu viimane
chill hostelirahvaga järjekordsel rannajupil, kus leidsime väikse ookeanist
eraldatud basseini. Vahel harva lõi mõni suurem laine üle kivitakistuste ning tunne
oli nagu kuskil veepargis. Nii me kõik koos seal päikeseloojangut ootasime ja
vaatasime. Pitsatükk ühes käes ning siidripudel teises. Nagu kunagi eelnevalt
sai mainitud, siis meid läks hostelist ühel nädalal minema umbes kümme ja mõned
kohe järgneval. Seega võtsime nendest viimastest koos oldud hetkedest kõik. Kes teab, võibolla
ei näe enam kunagi.
Vahepeal olime
saanud niipalju targemaks, et meie kaua oodatud puhkus ei alga veel niipea,
sest olime end ära registreerinud ühe teise agentuuriga. Vihkan neid agentuure
juba, aga tööd saab kiirelt. Seekord siirdusime viinamarju noppima. Esimene
päev pidi olema kohe järgneval hommikul, kui hosteliga hüvasti jätame. Viimasel
õhtul käisime veel Mari-Ly esimeste toakaaslastega õhtust söömas, et juhul kui
rohkem ei näe, siis vähemalt oleme hüvasti jätnud. Ja peale seda sõitsime juba Margaret
Riverisse, mis on selle piirkonna veinipealinn. Hommikune äratus pidi olema
umbes 4, sest töö hakkab pihta juba 5. Magama saime muidugi alles öösel 12 paiku
kuskil suvalises rannas, millest pidi saama meie uus kodukoht. Nüüd hakkab
pihta see õige backpackeri elu. Peitusemäng pargivahtidega, võimuvõitlus nende
väheste heade ööbimiskohtade üle ja elu autos.
hüvastijätt meie toaga |
õhtusöök Mari-Ly toagängiga plus Howard |
viimased dringid meie lemmik ülemuse Michellega (vasakul) |
Reede õhtul, kui
juba Colonial Brewery poole sõitsime, et seal uus töö 10 dollarilise pitsaga
sisse õnnistada, pidime kreepsu saama, sest auto mootor seiskus hetkeliselt.
Korra läks veel käima ja siis oli kõik. Täitsa kutu. Vaatasime teineteisele
otsa ja mõtlesime läbi kõige hullemaid stsenaariume! Okouuu!
Seni kuni meie järgmist postitust ootate väike amatöörvideo meie tulevastest tegemistest :)
Seni kuni meie järgmist postitust ootate väike amatöörvideo meie tulevastest tegemistest :)
Margsi video from Mari-Ly Karjane on Vimeo.
Although Google doesn't do the greatest job translating Estonian to English, I thoroughly enjoyed reading your story. :) Take care my friends, glad we shared our Dunsborough experience together! Hope to see you again one day!
VastaKustuta- Stephen